Monday, September 17, 2018

4stroke အင္ဂ်င္အလုပ္ လုပ္ပံု
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
ေခတ္န႔ဲအညီေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ေတြမွာ
4stroke န႔ဲ 2stroke အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားနစ္မ်ိဳးကို ေတြ႔ရမွာပါ။4strokeနင့္ 2stroke အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားနစ္မ်ိဳးထဲမွ 4stroke အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားကို လူအမ်ားအသံုးျပဳတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။4stroke အင္ဂ်င္ေတြမွာ ဘာေတြအလုပ္ လုပ္လဲ ဘယ္လိုမီးေပါက္ကြဲသလဲဆိုတာကို ေလ့လာရေအာင္.......
4stroke အင္ဂ်င္တစ္လံုးလည္ပတ္နိူင္ဖို႔ ပင္စၥတင္(Piston)ဟာ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲခန္းျဖစ္တ့ဲ ဘေလာက္တံုးစလစ္ထဲမွာ အတက္အဆင္း
၄ ခ်က္ျပဳလုပ္ျခင္းေႀကာင့္ ၎ကို 4stroke အင္ဂ်င္ဟုေခၚတြင္ေစပါသည္။
ပထမဆံုးအခ်က္အေနန႔ဲ စလစ္ထဲမွာရွိေနတ့ဲ
ပင္စၥတင္ဟာ(ln valve)ေခၚရိူက္ဘား စအဖြင့္မွာ
စလစ္ထိပ္ဖ်ားကေန ေအာက္ေျခကိုဆင္းပါတယ္။အဲဒီလိုဆင္းတ့ဲအ
ခ်ိန္မွာ ကာဗရိုက္တာ(carburetor)ကေန ဆီန႔ဲေလေရာစပ္ထားတာကို စလစ္ထဲကို စုပ္ယူပါတယ္။
Efi(Electronic Fuel lijection System)
အင္ဂ်င္ေတြမွာေတာ့ အင္ဂ်င္အပတ္ေရကိုလိုက္ျပီး ဆီတိုင္ပင္ကိုက္ အခ်ိန္န႔ဲဖြင့္ေပးတ့ဲ lnjector ကေနဆီဖြင့္ေပးတာကို စုပ္ယူျပီး စလစ္ထဲမွာ ဆီန႔ဲေလ ေရာစပ္မူကို ပထမဆံုးအခ်က္ကို
(lntake stroke)အင္းတက္ strokeလို႔ေခၚပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္အေနန႔ဲ စလစ္ေအာက္ဆံုးေရာက္သြားတ့ဲ ပင္စၥတင္ဟာ
အင္ဂ်င္မွာရွိတ့ဲ ဝိတ္တံုး သံလိုက္တံုး အေလးခ်ိန္တို႔အျပင္ စတက္ေမာ္တာလည္အား
တို႔ေႀကာင့္ ကရိုင္းရွပ္မွာ တပ္ဆင္ထားတ့ဲ ကြန္နတင္းမွ ပင္စၥတင္ကိုတြန္ပို႔ထားေသာေႀကာင့္ ပထမအခ်က္မွာ စုပ္ယူေရာစပ္ထားေသာဆီန႔ဲေလကိုအေပၚသို႔
တြန္းပို႔ေပးပါတယ္။အဲဒီ့အေပၚျပန္မတက္ခင္
ပင္စၥတင္ေအာက္ဆံုးေရာက္ခ်ိန္မွာ (valve)ဘား
နစ္ေခ်ာင္းလံုးပိတ္ထားပါတယ္။ပင္စတင္အေပၚကိုျပန္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ဒုတိယအခ်က္ အလုပ္ျပီးဆံုးပါတယ္။ထိုဒုတိယအခ်က္ကို (compresson stroke)လို႔ေခၚပါတယ္။
တတိယအခ်က္အလုပ္ လုပ္ပံုကေတာ့ ပင္စတင္အေပၚသို႔ေရာက္ခ်ိန္တိုင္းမွာ မီးတိုင္ပင္
(fire timing)အခ်ိန္ကိုက္တာန႔ဲ စတက္ကိြဳင္မွတဆင့္ cdi ၎မွတဆင့္ ပလပ္ကိြဳင္(lgnition coil)ကိုမီးေပးပါတယ္။
ပလပ္ကိြဳင္မွတဆင့္ (plus)ပလပ္ကို အလြန္အားျပင္းတ့ဲ မီးကိုေပးပို႔ခ်ိန္မွာ ဆီန႔ဲေလ ေရာစပ္ထားျပီး ဖိအားေႀကာင့္ပူလာတ့ဲပင္စၥတင္ထိပ္ရွိ ဆီန႔ဲေလတို႔ဟာ ပလပ္မွ မီးန့ဲထိေတြ႔ပီး မီးေလာင္
ေပါက္ကြဲပါတယ္။အဲ႔ဒီ အခ်ိန္မွာအင္ဂ်င္ နိူးပါတယ္။မီးေလာင္ေပါက္ကြဲၿပီး ပင္စၥတင္ဟာ
စလစ္ေအာက္ဆံုးကိုေရာက္သြားတာန႔ဲ တတိယအခ်က္ျပီးဆံုးပါတယ္။ထိုအခ်က္ကိုေတာ့(power stroke)လို႔ေခၚပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးစတုတၳအခ်က္ကေတာ့ ပင္စၥတင္ဟာ
စလစ္ေအာက္ဆံုးေရာက္သြားတာန႔ဲတစ္ျပိဳင္နက္ အိတ္ေဇာဘား စဖြင့္ပါတယ္။အထက္မွာရွင္းျပခ့ဲသလိုဘဲ သံလိုက္တံုးလည္အားအျပင္ အင္ဂ်င္ခန္းမီးေလာင္ေပါက္ကြဲတ့ဲ အရွိန္တို႔ေႀကာင့္ ကရိုင္းမွာ တပ္ဆင္ထားေသာကြန္နတင္းမွပင္စၥတင္ကို တြန္းပို႔ေသာေႀကာင့္ မီးေလာင္လို႔ႀကြင္းက်န္ေနေသာ မီးအပူအခိုးအေငြ႔မ်ားကို အိတ္ေဇာဘားမွတဆင့္ အိတ္ေဇာပိုက္မွ အျပင္သို႔တြန္းပို႔ေပးပါသည္။
ပင္စၥတင္သည္ စလစ္အေပၚဆံုးသို႔ျပန္လည္ေရာက္ရွိခ်ိန္သည္
ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျပီးလ်ွင္ ပထမအခ်က္တိုင္ျပန္လည္ အလုပ္လုပ္ပါသည္။
ထိုေနာက္ဆံုးစတုတၳအခ်က္ကို(exhaust stroke)ဟုေခၚပါသည္။

No comments:

Post a Comment